fredag 10. april 2009

Ryggsek og sånn


Jeg kan faktisk ikke holde på å drasse på alt jeg har med meg.. Men hva har jeg med meg?? Egentlig ingenting!
Jeg kaster ut ting hele tiden. Jeg tok faktisk det drøye steget til å kaste ut camo-shortsen og skogstad-jakken min!
Hvorfor blir ikke sekken mindre? Jeg kjøper jo ingenting, jeg har kjøpt en che t-shirt i Cuba, bare for å ha en derfra og for at jeg trengte virkelig en ny tskjorte. Alle klærne mine blir bare skitnere og tyngre, kanskje derfor sekken aldri blir lettere? Hva vet vel jeg? First aid skrinet har jeg også kvittet meg med. Det eneste som plager meg er at jeg har med med keyboard-fløyta mi og charanga en min som jeg merka at har blitt ødelagt, men kan fikses med litt superlim når jeg kommer hjem. Jeg vil sende alt hjem, men det er så dyrt! Det begynner med at en kvitter seg med det minst nødvendige, for en føler en trenger alt. Men etterhvert finner en ut at en ikke trenger alt du har med deg, og kaster mer og mer! Neste gang drar jeg seriøst bare med den lille sekken min. Det hjalp ikke på når vi kjøpte hvert vår surfebrett heller. Men nå har jeg solgt mitt, så vi har bare ett, men det er fremdeles mye å bære på.
Det er slitsomt!

En annen ting er hygiene. Øynene mine ble åpnet da jeg skulle vaske shortsen min som jeg har gått i hver dag det har vært vær til det. Det er også den jeg har på meg når jeg vasker alle de andre klærne mine. Uansett hev jeg den i vasken og fylte med vann, og før jeg i det hele tatt hadde tatt på shortsen var vannet brunt. Det var ikke som om den så skitten ut..
Æsj! Joggebuksen jeg kjøpte i Argentina har blitt vasket en gang tror jeg. I dag var også den dagen jeg luktet mest svette på hele turen. Jeg prøver å ikke bruke deoen min, fordi det kommer helt syke merker på tskjortene mine. Shampoo husker jeg ikke sist jeg brukte. Kanskje jeg bør gå til innkjøp av noen hygiene-produkter? I dag hadde jeg planer om å kjøpe ny deo, q-tips, shampoo, såpe og tannkrem (nei, den er ennå ikke tom). Men jeg fikk ikke tid. Tiden går så fort at en lett glemmer slike ting. Får ta det i Costa Rica. Håper vi får varmt vann, da skal jeg ha min egen lille spa-dag!

-Ok, mens jeg skriver dette tenker jeg for meg selv at dette innlegget kanskje høres ganske negativt og ekkelt ut, men det er ikke slik som det høres ut. Det er vel for eksempel den eneste dagen jeg har luktet svette også. Jeg høres kanskje litt ekkel ut, men jeg tenkte jeg skulle gi dere et lite innblikk i backpacker-hygiene eller noe sånt.

Utenom det så er nå bloggen helt up-to-date igjen! Wuhu?
En annen ting jeg ikke er så begeistret for er å våkne brått på mindre busser og gå av med all bagasjen. Det kan føre til at en glemmer igjen ting, f.eks en mobil.
Så nå er jeg altså uten mobil, og mp3spiller(igjen). Ugh!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar