søndag 29. mars 2009

Bussen fra Helvete

Dette er den værste natta jeg har hatt i hele mitt liv..
Bussturen fra Cusco til Lima.
Først var vi dødsgira, vi er godt vandt med lange distanser. Turen var bare på 18 timer, vi hadde front seats i 2.etasje og skulle få vegetarmat. Billig var det også..
Nå har vi bare 2 timer igjen og turen har virket som en evighet..
For det første fikk vi ikke vegetarmat, som de hadde lovet oss, for det andre var det BARE svinger hele veien og bussjåføren kjørte som en ånnas! De filmer alle på bussen før de drar, i tilfelle noen dør. Ikke rart det med de syke svingene, høydene og ånnaskjøringa til bussjåføren.
Det ble ganske vanskelig å sove kan en si.. I tillegg sitter vi rett under tven og det er dødshøy lyd slik at alle på bussen skal kunne høre det.
Men det som har vært det værste med turen er at jeg var ute på en mexicansk restaurant og spiste, siste kveld i Cusco. Koselig det, go gang fiskestang! Et band som spilte og sånn. Rødvin, forrett og bare kos! Så kom hovedretten min, en burrito.. dette var ikke hvilken som helst burrito, det var den sterkeste maten jeg har smakt i hele mitt liv! Jeg er ganske godt vandt med sterk mat.. Dette var heeeeelt jævlig! Etter en bit holdt jeg på å dø, jeg måtte ha en flaske vann, jeg tok av meg genseren og ble egentlig bare ganske kvalm. Jeg måtte bare hjem å legge meg etterpå.
Dagen etter spiste vi igjen og jeg ble ganske kvalm av dette også. Jeg var ganske kvalm hele dagen. Føler jeg har magesår..
I tillegg til dette har vi ikke hatt mat på 18 timer.. Vi hadde jo selvfølgelig kjøpt oss noe mat, hvis de ikke hadde lovt oss vegetarmat. Ånnaser!
Så i natt har jeg prøvt å finne alle slags mulige stillinger, mens bussen har kjørt i bare svinger, og jeg har vært kvalm og det værste av alt var at når jeg hadde sovnet kom magesår opplegget fram. Hvert 10ende sekund. Det føltes som om jeg skulle føde en voksen person eller noe. Det var heeelt forferdelig! Så hvert 10ende sekund i natt har jeg hatt det helt jævlig!
Jeg er ennå kvalm og sitter å kaldsvetter.. Har vært på do mangge ganger i natt, noen ganger har det ikke vært papir, andre ganger har dete ikke vært vann. Men nå ser doen helt trasha ut! Den er fyllt opp av drit, ikke bare oppi doen, men også over hele dolokket, bosset detter ut og det er piss over hele gulvet.
Jeg har egentlig måtte spydd hele turen bare jeg har åpent munnen, men jeg er ikke særlig gira på å ligge med hodet mitt nede i bussdoen..
Føler jeg aldri kommer til å bli rein etter å ha vært der inne!
Nå skal jeg finne et hostell i Lima og bare ligge å sove i hele dag..
FY FAEN EG HATE DENNE BUSSEN!



PS: Vi var ganske heldige med valget av busselskap.. Vi gikk innom maaange for å finne det billigste og beste. Da vi kom fram i Lima fikk vi vite at et annet selskap hadde klart å kjørt utfor en kant på samme rute som oss.. 20 døde! FLAAAAAKS, for oss hvertfall!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar