søndag 29. mars 2009

Flyplassen

Da sitter jeg her ved gaten og ser på flyet som endelig skal ta oss til Quito, Ecuador.. Endelig! For en dag. Du kan tro jeg er lei av denne flyplassen. Vi kom hit med flyet fra Iquitos tidlig i morges slik vi hadde 2 timer før flyet vårt gikk videre. Vi kom til check-in og viste både papirbillett og e-ticket. På papirbilletten stod det 25feb som var datoen før vi skiftet den for typ 6måneder siden. På e-ticketen stod den oppdaterte datoen, 2mars. Meeen, selvfølgelig skal det være rot! De påsto at vi ikke hadde betalt for å skifte dato, noe som ifølge Kilroy skal være gratis første gang. Alt skulle egentlig væer i orden. Men vi ville ikke betale 25dollar for noe vi egentlig hadde betalt, så vi ringte kilroy og tiden gikk..
"It's too late to board now, the system is locked" sa check-in dama ut av det blå! HÆ!?? Kødde du me meg? Konne du ikkje sagt någe f.eks for 5min siden så konne me gitt deg di hemma pengene og boarda flyet?? men nei, hun skulle booke oss til neste fly som gikk 12timer etterpå og vi måtte betale 25dollar! FAEN!
Vi spiste pizza, donuts og drakk den siste Inca Kolaen mens vi så film, skrev og postet første lass med postkort som forresten kostet en formue. Vennligst vær takknemlig hvis du får et kort!
Timene var ingen problem og det er en del av reisingen, gjorde ikke meg noe, men ut av prinsipp ble jeg bittelitt sint.

Så kom vi endelig til check-in 3 timer før avgang.. Neinei, hun har booket dere til i morgen tidlig. Da kjente jeg at jeg ble utrolig varm.. De kan ikke bare gjøre sånn..
For et mongo flyselskap! Aldri fly TACA! Det ble masse tull og fram og tilbake.. Jeg trodde seriøst vi skulle vente til neste morgen. Da skulle de seriøst fått betalt hotell for oss. Kult å henge ut på flyplassen i Lima i 12 timer for ingenting.. Vi kunne vært i byen og faktisk opplved noe!
Meeen til slutt fikk vi checket inn på flyet vi skulle på, betalt de forbanna 25dollarene og de extra 30 i flyplassavgift.
På mange flyplasser i Sør-Amerika må en betale flyplassavgift, det er ikke inkludert i billetten, så det kan fort bli dyrere enn en tror.
Sulte som vi var kom vi oss gjennom securityen og inn på boarding plassen eller hva en kan kalle det. Nå skulle vi kjøpe oss mat. Jeg så på prisene.. 7dollar for en sandwich!! 15 dollar for litt pasta! 2.50 for vann! HÆÆ?? KØØØDDE DU?? For en drittflyplass! Med en gang vi kom oss inn her steg prisene latterlig mye. Jeg sulter heller! Jesus.. Men endelig skal vi inn på flyet. Jeg er klar for Ecuador, siste stopp i Sør-Amerika før vi skal kravle oss opp gjennom hele Mellom-Amerika!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar