søndag 29. mars 2009

San Jose og Sandaltyveri

Da har vi kommet til Mellom-Amerika! Del 2 av turen. Vi vet ingenting og ingenting er planlagt.
Det er akkurat som vi har begynt på en ny reise. Alt er så ukjent og vi vet ikke hvor vi skal. Hvordan vi skal bruke tiden vår på å komme oss opp til Mexico. Spennende! Vi har brukt så mye tid på å fokusere på Sør-Amerika. Jeg ser for meg det blir litt mer surf, dykking og strender fra nå av! Herlig!
Vi har en del research å gjøre.. Så hvis noen har noen tips! Shoot!

Første dag i San Jose, Costa Rica våknet jeg og skulle ta på meg havaianasene aka sandalene mine.
Men hva finner jeg? Jeg finner en sandal.. Og en annen svær ekkel sandal som lukter sopp og selvfølgelig ingen på rommet.
De andre hadde dratt midt på natta og tatt med seg den ene havaianasen min! ÆÆÆÆÆ
Jeg klikker! Havaianas er fra Brasil og er de beste sandalene jeg har hatt! De har et lite søtt brasiliansk flagg på seg.
Jeg vet de finner i USA også, men jeg trenger de nu! Jeg må vaske skoene mine for de lukter utrolig-ikke-særlig-digg.. For å si det sånn! Jeg var så sykt forbanna når jeg våkna! Jeg vil ikke ha noen andre sandaler, det er ikke bare sandaler, men også et minne! Jeg brukte hele dagen i San Jose på å finne nye havaianas, jeg fant først bare mange dyre quicksilver og reef sandaler, men de er nothing i sammenligning med havaiansene!
Jeg trodde aldri jeg skulle finne noen igjen! MEN! Til slutt fant jeg endelig et par, som faktisk var helt lik den ene jeg hadde igjen. De var en del dyrere enn i Brasil, men det var godt å få de tilbake!
For en ånnas! Han må føle seg ganske dum når han kommer hjem og åpner og ser at han har den ene sandalen min.

Uansett, så har vi stoppet i Costa Rica for 2 dager før vi drar videre til Cuba for 2 uker.
Alle sier vi bør komme oss fort ut av San Jose, hovedstaden i Costa Rica. Her er det strendene på hver av landet som gjelder. Men det må vi drøye til vi kommer tilbake etter Cuba turen.
Costa Rica er et av landene som har vært dumme nok til å godta "åpen" handel med USA. Åpen handel i verden vil selvfølgelig si å bli overkjørt av alle varene og butikkene fra USA, uten å få solgt noe til USA.. Overtrampet og kjørt ut av markedet er det butikker og gårdsbrukere blir! Så her finner du ikke bare McDonalds, men også andre mindre kjente, store amerikanske kjeder som Wendys, Papa Johns og Taco Bell.
Dette er vel den første byen på turen hvor det faktisk går an å shoppe. Det er utallige surfshops og klesbutikker. Endelig har de klær som faktisk er ekte, og bukser som faktisk er slim fit! Det er surfshops over alt, men utroooolig masse digg klær! Men jeg trenger ikke noe og har ikke penger til å kjøpe en ting utenom havaianasene jeg trengte. Plagsomt, men sånn er det som fattig reisefyr!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar