søndag 29. mars 2009

Lima


Da vi endelig kom oss fram til Lima ble vi møtt av Nagib og Chicken på busstasjonen. Nagib gikk på skole med Sissil på Hald og har vært et år i Norge! Kult å treffe folk i Peru som kan litt norsk. Morsomt! Chicken er forresten vennen til Nagib! Råaste navnet!
Vi kjørte til nabolaget deres som er typ 1 time utenfor Lima by. Her ble vi møtt med masse unger i gatene. Vannballonger og bøtter med vann ble kastet på alle som gikk forbi og jeg ble selvfølgelig trapped av noen jenter på 14, som senere helt randomly ville ha bilde sammen med meg, flaut! Uansett så ble jeg ganske våt..
Vi bodde hos familien til Nagib, og hunden Gato. Sykt koselig!
Gato er gal! Han bjeffer sykt og de må gjemme han vekk når de får gjester, spesielt Chicken! Selvom han er hvit, krøllete og har mye pels er han sykt kos, men kjent for å bite folk! Skummelt. Han løper opp på taket for å bjeffe når folk kommer og drar. Men den siste dagen ble jeg og Gato, over alles forundring bestevenner. Han krøp opp i fanget mitt hele tiden og bare lå der og jeg klappet ham. Ingen forstod noe, han pleier å hate alle. Så det var nesten trist å dra!
Det var en helt annerledes opplevelse enn hvis vi hadde bodd i Lima by! Jeg liker at vi får bo litt lokalt med familier og venner. Bare leve det dagligdagse livet og gjøre det de gjør. Vi besøkte CIAL som er et senter hvor ungene kommer for å gjøre forskjellige aktiviteter. Nå var det enn dansegruppe, en gruppe som gikk på stylter og et band! Disse skulle opptre et par dager etter vi dro. Håper det gikk bra!
Vi brukte også 2 dager på en strand. De hadde syke bølger her og vi brukte en av dagene til surfing. Peru har faktisk verdens lengste bølge!
Lima var gøy og det er gøy når en kjenner folk en kan bo hos! Det blir en helt annen opplevelse.
Den siste kvelden, på vei til flyplassen gikk vi innom en vannpark som er i Guinnes rekordbok. Ikke en badepark, men typ fine vann sights. Det var også små leker hvor en gikk og ikke visste hvor og når vannet kom. Fresh! Bare se bilder, orker ikke forklare.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar