fredag 13. februar 2009

Sao Paulo

ÆÆÆÆÆÆÆÆ!!! Nå sitter jeg her klar for en 14 timers busstur, NEI! Jeg har ingen strøm på ipodtingen jeg kjøpte for 150kr, tror ikke den vil lade, jeg har nesten ingen strøm på pcen, jeg prøvde headsettet jeg kjøpte for 75kr og jeg har aldri hørt så lite bass komme ut fra noen form for høyttalere i hele mitt liv! EG KLIKKE!!
Jeg vil heller ikke dra fra Sao Paulo ennå.. Jeg fikk akkurat smaken for byen, selvom det har vært en utrolig stress og våt dag!
Jeg har hele tiden sett på Sao Paulo som en storby uten noe å tilby, men det har vist seg å være en fantastisk by! Jeg må tilbake hit selv om busstasjonen lukter en god blanding av ost og spy! Det gjør forresten stasjonen i Rio også.. De selger 2 ting i disse brasilianske byene, det er juice og ting med ost. Bakevarer på ost er de spesialister på. Uansett hva du spiser kommer du ikke unna osten. Det er forferdelig!
Uansett så lukter det så mye ost på stasjonene at det minner om spye. Det er dødsekkelt! Første gang jeg luktet det var om morgenen i Rio, jeg trodde faktisk at det hadde vært en syk fest der og alle hadde gått å spydd i hvert sitt hjørne av stasjonen..

Uansett fikk jeg smaken av Sao Paulo da vi vandret rundt i gatene i sentrum og fant en åpen vegetarbuffet restaurant! Jeg betalte lett ca 50kr og satte i gang å spise. Jeg måtte fylle opp proteinlageret mens jeg hadde sjans og kastet alt kjøttet jeg kunne på tallerkenen! Jeg begynte med en brasiliansk rett som består av svinekjøtt og bønner.. Jeg tok en bit og turte ikke smake mer før Sissil kom bort til bordet, hun måtte smake slik jeg kunne være sikker på at det ikke var kjøtt (selvom det var en vegetarrestaurant vet en aldri når alt er på portugisisk).
Hun smakte og sa med et stort smil: "Daniel, det er lenge siden du har smakt kjøtt, er det ikke?"
For meg smakte det 100% real pork! Kanskje det er litt lenge siden..
Utrolig godt var det hvertfall og jeg prøvde alt maten jeg fant! Jordbær juice og masse nice frukt! nam.. Nå sitter jeg her på bussen med det eneste grove brødet de har i Sør-Amerika og et glass syltetøy, aka sukker med fruktsmak!

Bussen vår gikk 6, og klokken kvart på 3 fant Sissil en frisør hun kunne ta nye extensions hos. Først sa de de kunne bli ferdig 7, men vi pusha det til halv 6. Jeg satt henne igjen der og gikk for å vandre i byen, betale galapagos turen og ta ut penger til hairdooen hennes!
Jeg gikk ut av frisøtshoppen og ser en musikkbutikk med masse thrash vinyler.. I tillegg stod det vegan products på utsiden. Jeg snoka rundt i vinylene og kom i snakk med han som jobbet der, det viste seg at de ikke hadde noen vegan products for øyeblikket.. Så han tegnet et kart til noe som het Galerias hvor de hadde en vegan butikk. Jeg ble døddshappy og vandret bortover.. På andre siden av gaten ser jeg Liberation Merch og tenker at det må sjekkes ut.. Inne i butikken henger det litt tshirts av mange hardcore bands og 2 personer sitter foran datamaskiner. Det viser seg at det er Liberation Records og at han ene hadde vært med Children of Gaia til Møllå på Sandnes Hardcore festival.. Liten verden? Sykt rått!
Det var også de som hadde satt opp Earth Crisis turneen og Children of Gaias siste show sist søndag som jeg missa og hater meg selv for det! De sa det ikke hade vært så bra, det var bare 300stk der, for 10år siden hadde det lett vært 1500 der. Trist! Nå kommer det bare 300stk på show med f.eks Terror, mens det kommer 2000 på Underoath.. Ka faen?! Ånnaser!

Jeg gikk videre på jakt etter veganbutikken og fant et stort senter ved navn Galerias! Her var det 5etg med kun tattoo studios, fresh klesbutikker, musikkbutikker og et par butikker med animal rights stuff! SYKT FRESH! Dødsbra plass!

Da jeg etterhvert satt på en internettcafe for å betale galapagos-turen, begynte det å hølje ned! Det begynte å regne så sykt og plutselig at skilt og folk og alt fløy. I dette regnet måtte jeg skyndte meg for å ta ut penger til hairdooen til Sissil før vi måtte nå bussen videre til Campo Grande.
Jeg løpte rundt i dusjen kalt Sao Paulo i shorts og havaianas og lette etter en minibank som faktisk virket. For å si det sånn var jeg mer enn gjennomvåt, kanskje på randen til å drukne før jeg fant en minibank jeg kunne ta ut penger i. Men det gikk til slutt..

Da jeg kom tilbake til frisørsalongen satt Sissil der og ble "pleiet" av frisørene som var utrolig tacky, de hadde høyhelte sandaler, blondt hår, litt mage, en liten tattoo her og der og ekle jeans.
Sissil var forbanna da jeg kom inn døra!
Håret hennes var rødt! Hahaha! Extensions på sidene og helt krøllete hår i annen type rødfarge på toppen av hodet.
Dette betalte hun nesten like mye for som hun ville gjort i Norge. Sykt!
De ble "ferdige", de ble faktsik aldri ferdige, 5 over halv 6. Vi måtte løøøpe gjennom byen og inn på metroen. Det er så syyykt stress å løpe på havaianas, spesielt når det er bløtt ute og du har et sår akkurat hvor sandalene fester seg til foten.. Vi trodde aldri vi skulle nå bussen, men det gikk på sekundet! Flaks igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar